پرنده مهاجر

با نظر دادن شخصیت خود را نشان دهید

پرنده مهاجر

با نظر دادن شخصیت خود را نشان دهید

بازیگران ایرانی نوروز 89 را چگونه سپری می‌کنند

بازیگران ایرانی نوروز 89 را چگونه سپری می‌کنند







گروهی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون از برنامه‌های خود در سال جدید و تعطیلات سال نو صحبت کردند.

بازیگران پیر و جوان سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌های خود در سال جدید و تعطیلات سال نو صحبت کردند.

* ورشوچی: امیدوارم سال 89 هم برای من، مانند سال 88 باشد
محمد ورشوچی گفت: اگر عمری باقی بماند، زندگی و فعالیت‌ام را درسال 89 ادامه می‌دهم. در ایام نوروز، بخاطر بزرگ‌تر بودن، مجبورم تا اواسط عید درخانه بمانم و بعد از آن است که درتهران خواهم چرخید. آن هم با آژانس! امیدوارم سال 89 هم برای من به مانند سال 88 باشد زیرا از گوشه و کنار و خانه هنرمندان هوای مرا دارند که جای تشکر دارد.
وی درباره کارهای تازه‌اش گفت: سال گذشته در سریال «خسته دلان» بازی کردم و در سال 89 برنامه‌ای ندارم و هر پیشنهادی را هم به دلیل شرایطم نمی‌توانم قبول کنم.
* سپند امیرسلیمانی: امیدوارم روند فیلمسازی‌ام در سال 89 ادامه پیدا کند
سپند امیرسلیمانی گفت: مهم‌ترین کاری که در سال گذشته انجام دادم ساخت تله‌فیلم بود که امیدوارم این روند در سال 89 هم ادامه پیدا کند.
وی گفت: خیلی اهل رویا نیستم ولی دوست دارم در سال 89 کارهایی را که مورد علاقه‌ام است، انجام دهم.
این بازیگر با بیان این که هنوز برنامه‌ای برای سال جدید ندارد، گفت: معمولا عیدها شمال کشور می‌روم.
* خیراندیش: برای دیدار با مادر به شیراز می‌روم
گوهر خیراندیش گفت: به تازگی از سفر آمریکا که برای مداوای کمرم رفته بودم، به تهران بازگشتم. البته هنوز برای ادامه مداوا زمان بیشتری لازم داشتم، اما چون برای بازی در فیلم جدید آقای «حاتمی‌کیا» قول همکاری داده بودم، و بیشتر به این دلیل، به ایران برگشتم.
وی گفت: اگر قسمت شود چون مدتی بود با بچه ها نبودم، می‌خواهم درکنار بچه‌هایم به سفر بروم و اگر بشود، برای دیدار از مادر، به شیراز خواهم رفت.
* انتظامی: عید امسال به جایی نمی‌روم
عزت‌الله انتظامی گفت: برنامه خاصی برای سال جدید ندارم ضمن آن که با پای شکسته‌ام، عید امسال به جایی نمی‌روم.
وی گفت: در سال گذشته، پیشنهاد کاری بود و کار کردم اما امسال را نمی‌دانم که فعالیت خواهم کرد یا نه ضمن آن که ما دیگر جزو بازیگران بازنشسته هستیم.
* سعید امیرسلیمانی: به خاطر پسرم برگشتم
سعید امیرسلیمانی گفت: سه چهار سال است که تصمیم گرفته‌ام کار نکنم.
وی گفت: در دوبی زندگی می‌کنم و امسال هم به خاطر پسرم و برای بازی در کار او به ایران برگشتم.
این بازیگر گفت: کار هنری خاصی در سال گذشته انجام ندادم اما حضور و کمک به پسرم برای ساخت تله‌فیلم،‌ برایم خیلی مهم بود.
* طهماسبی: عید سر سریال «زمین انسان‌ها» هستم
مائده طهماسبی گفت : برنامه خاصی برای عید سال 89 ندارم زیرا مشغول کار در سریال ابوالحسن داودی به نام «زمین انسان‌ها» هستم که تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت. در حقیقت عید جایی نمی‌روم چون سرکار هستم.
او گفت: سال گذشته، سال بدی برایم نبود.
طهماسبی درباره این که دوست دارد اولین پیشنهاد فعالیت سال جدید را کدام کارگردان به او بدهد، گفت: دوست دارم با هر کارگردانی که کار خوب انجام می‌دهد، هم‌‌کاری کنم و برایم فرد مهم نیست. امیدوارم سال آینده هم با همسرم فرهاد آئیش کار کنم و هم خودم به تنهایی کار تئاتر انجام دهم.
* حمیده خیرآبادی: سفر می‌روم
حمیده خیرآبادی گفت: شش سال است که استراحت می‌کنم و کار بازیگری انجام نمی‌دهم. عید امسال هم قرار است سفر بروم.
وی گفت: مدت‌هاست کار را خودم کنار گذاشته‌ام و استراحت می‌کنم.
* ناصر: فعالیت خاصی ندارم
یکتا ناصر گفت: برنامه کاری‌ام در سال 89 مشخص نیست، یعنی برای ما بازیگران باید مورد کاری پیش بیاید و از پیش تعیین شده نیست.
وی گفت: ایام نوروز امسال فعالیت خاصی ندارم و به سفر می‌روم.
ناصر گفت: سال گذشته برایم سال بدی نبود، زیرا چند فیلم بازی کردم که از لحاظ کاری خوب بود.
یکتا ناصر درباره این که دوست دارد اولین پیشنهاد فعالیت سال جدید را کدام کارگردان به او بدهد، گفت: راجع به این مسئله فکر نکرده‌ام

* قاضی‌مرادی: اولین بار است که عید دور از خانواده هستم
محسن قاضی‌مرادی گفت: این روزها درگیر بازی در تله‌فیلم «گوربه گور» هستم که محصول شبکه استانی اراک است و برای شبکه دوم سیما ساخته می‌شود.
وی افزود: در ایام نوروز تا 8 فروردین مشغول بازی در همین کار هستم و در طول زندگی‌ام،‌ این اولین بار است که به دور از همسرم و خانواده، سال نو را تحویل می‌کنم و دور از آنها هستم.
این بازیگر درباره برنامه‌های سال آینده‌اش گفت: در سینما و تلویزیون هیچ چیز از پیش تعیین شده نیست. البته قصد من این است که با این همه کاری که در سال 88 انجام دادم، یک مقدار به خودم استراحت بدهم.
قاضی‌مرادی گفت: سال گذشته، برای من سال خوب و پربرکتی بود که طی آن، چند کار سینمایی، دو سریال و چند تله‌فیلم کار کردم.
این بازیگر درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: گزینه خاصی ندارم. هرکس کارش را بلد باشد، آدم راغب است با او کار کند.
* شهابی: عید امسال در شمال کشور استراحت می‌کنم
مهین شهابی گفت: در ماه‌های گذشته مشغول بازی در سریال وضعیت سفید (حمید نعمت‌الله) بودم که پس از بازی در چند قسمت این سریال، مریض‌ احوال شدم و پزشک به من تجویز کرد استراحت کنم تا وقتی که خودش مجوز فعالیت را به من بدهد.
وی گفت: در ایام نوروز امسال احتمالا به شمال کشور مسافرت می‌کنم.
* خردمند: ایام نوروز سال 89 هم سرکار هستم
آهو خردمند گفت: این روزها مشغول بازی در سریال «خانه بی‌پرنده» به کارگردانی کاظم معصومی هستم که فکر می‌کنم کار بازی در آن
تا روزهای آینده هم ادامه داشته باشد و قاعدتا ایام نوروز سال 89 هم سرکار هستم.
وی ادامه داد: سال گذشته، در کل سال خوبی برایم نبود. هم به دلیل بیماری خواهرم نیکو خردمند و هم بابت از دست دادن نیکو که باعث شده بود فقط یک کار را قبول کنم و در کنارش باشم.
خردمند درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: معمولا هرگاه با کارگردان‌هایی که کار اول و دوم‌شان است، کار کرده‌ام، راحت‌تر بوده‌ام... البته این هم برایم اهمیت دارد که فیلمنامه پیشنهادی خوب باشد و جای بازی داشته باشد.
* هدایتی: قرار است در یک تله‌فیلم و یک سریال بازی کنم
ساعد هدایتی با اشاره به این که ایام نوروز به شمال کشور می‌روم، گفت: فعلا که برنامه‌ای برای فعالیت ندارم. البته قرار است در یک کار تله و یک سریال تلویزیونی بازی کنم که حضورم در آنها مشخص نشده است.
وی ادامه داد: سال گذشته برایم خوب و پربار بود. یعنی پرکار بودم و یکی از دستاوردهای خوب سال 88 برای من، بازی در سریال مهدی فخیم‌زاده بود.
هدایتی درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: دوست دارم در سال آینده اسپیلبرگ به من پیشنهاد بازیگری بدهد!
* هاتفی: بعد از پایان تعطیلات نوروزی در یک سریال بازی می‌کنم
صادق هاتفی با اشاره به این که ایام نوروز را به همراه خانواده به شمال کشور سفر خواهیم کرد، گفت: سال گذشته نمایش «سوگ سیاوش» (نوشته من) به کارگردانی سیاوش طهمورث در تئاترشهر روی صحنه رفت و دو تله‌فیلم را هم کار کردم.
هاتفی گفت: برای اجرا متن تازه‌ای را به تئاترشهر پیشنهاد داده‌ام و قرار است بعد از پایان تعطیلات نوروزی در یک سریال بازی کنم.
* مهین‌ترابی: دوست دارم با آقای فتحی کار کنم
مهرانه مهین‌ترابی گفت : صحبتی برای بازی در سریال «درمسیر زاینده‌رود» ساخته حسن فتحی کرده‌ام که قرار است ماه رمضان سال آینده پخش شود که البته هنوز قطعی نیست.
وی گفت: در ایام نوروز، به نظرم در منزل بمانم و تا این لحظه به نتیجه نرسیده‌ام که به کجا سفر کنم و اصولا آیا سفر بروم یا خیر.
مهین‌ترابی گفت: از لحاظ کاری، سال گذشته فقط «شمس‌العماره» را داشتم که کار بدی نبود و همه برای بازی در آن زحمت کشیدند.
مهین‌ترابی درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: همانطور که گفتم پیشنهاد «حسن فتحی» را در دست دارم که اگر اتفاق بیفتد، خوب است چون دوست داشتم و دارم که با آقای فتحی کار کنم.
* محجوب: درگیر بازی در سریال کمال تبریزی هستم
حسین محجوب گفت: هیج برنامه‌ای ندارم زیرا سر کار «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی هستم.
وی گفت: به همین دلیل هنوز تصمیمی برای ایام نوروز نگرفته‌ام.
محجوب گفت: سال گذشته در کنار بازی در مجموعه آقای تبریزی، در تله‌فیلم «ماه از روی سکو» (آرش معیریان) بازی کردم.
* ممدوح: به شمال سفر می‌کنم
ناصرممدوح گفت: امسال عید، در کنار خانواده به شمال کشور سفر خواهم کرد.
وی گفت: بازی در سریال «همیشه آسمان ابری نیست»(سعید عالم‌زاده) از فعالیت‌های تازه من است که درگیر آن خواهم بود.
ممدوح درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: به این چیزها فکر نمی‌کنم. هرکس ارزش خود را دارد و باید ببینم چه پیشنهادی می‌شود.
* کاسبی: نوروز درگیر بازی در «زن بابا» هستم
محمد کاسبی گفت: امسال نوروز درگیر بازی در سریال زن بابا (سعید آقاخانی) هستم و نمی‌توانم جایی بروم.
وی گفت: اصلا یادم نمی‌آید در سال 88 چه دستاوردی داشته‌ام.
کاسبی درباره این که دوست دارد در سال جدید اولین پیشنهاد بازیگری را چه کسی به او بدهد، به فارس گفت: هر کسی که لیاقت کار کردن با من را داشته باشد، می‌تواند با من کار کند.
* مهیمن: مشغول بازی در «وضعیت سفید» هستم
پوراندخت مهیمن گفت: این روزها سرکار 40 قسمتی وضعیت سفید (حمید نعمت‌الله) هستم و تا بعد از عید هم، این کار ادامه دارد. هرچند روز که در این ایام مرخصی داشته باشم، درخانه و به دید و بازدید می‌گذرد.
وی گفت: هرسال که می‌گذرد، یک تجربه جدید را به دست می‌آوریم. امیدوارم امسال هم همانند گذشته، به تجربیاتم اضافه شود.

* میرطاهر مظلومی: شمال، تهران و کمدی!
میرطاهر مظلومی گفت: این‌روزها ‌مشغول بازی در فیلم «روز رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش هستم و مقداری از بازی‌ام در «پرندگان خارزار» به کارگردانی یوسف سیدمهدوی باقی مانده و همینطور تئاتری به کارگردانی وحید رهبانی و یک تله‌تئاتر به نام «آدم‌های ماشینی» به کارگردانی حسین مختاری که قرار است در سال آینده کار کنم.
وی گفت: یک زوج هنری را به همراه اکبرعبدی در دو فیلم «نظام از راست» و «نفر دهم» به کارگردانی محمدجواد کاسه ساز تشکیل داده‌ایم که فیلم دوم احتمالا تا دو روز دیگر تمام می‌شود. در این فیلم صدا و صورت‌مان شبیه به هم است و نقش دو برادر شبیه به هم را بازی می‌کنیم.
مظلومی گفت: در تعطیلات نوروز، چند روزی را درشمال کشور و تعدادی از روزها را درتهران سپری می‌کنم.
وی ادامه داد: هرسال تلخی و شیرینی خود را دارد. هر سال که می‌گذرد، احساس می‌کنم به تجربه آدم اضافه می‌شود و تجربه، با خود خلاقیت می‌آورد و آدم زندگی را تجربه می‌کند. در واقع تجربه زندگی روی هنرپیشگی تاثیرگذار است. البته برای من اینگونه است که هر چقدر جلو می‌روم، به چندوجهی‌هایی می‌رسم و می‌بینم که چقدر عمیق است و چقدر به اندیشه و تجربه احتیاج دارد و البته سال گذشته هم تجربه خوبی در دو عرصه رادیو و دوبله هم داشتم.
وی گفت: دوست دارم اولین پیشنهاد کاری‌ام را در سال جدید، از یک کارگردان کمد‌ی‌ساز دریافت کنم و کارم را با یک کمدی شروع کنم.
* یوسف مرادیان: برای پرکاری تصمیم دارم
یوسف مرادیان گفت: تصمیم من براین است که سال پرکاری را شروع کنم.
وی گفت: درمجموع سال88، برای من سال خوبی بود. چند کار چون «کلانتر3» و «سینه سرخ» از من پخش شد و پخش بقیه کارهایی که انجام دادم، به آینده موکول شد.
این بازیگر گفت: در تعطیلات نوروز قطعا به مسافرت خواهم رفت و دوست دارم کارم را در سال جدید، با بازی در یک فیلم خوب سینمایی شروع کنم.
* نگین صدق گویا‌: پس از پایان «همه چی رو به راهه» به سفر خواهم رفت
نگین صدق‌گویا گفت: برنامه کاری برای سال آینده ندارم. تا پنجم نوروز درگیر بازی در یک تله‌فیلم به نام «همه چی رو به راهه» به کارگردانی حجت ذیجودی هستم و پس از پایان کارم در این فیلم تلویزیونی به مسافرت خواهم رفت.
وی ادامه داد: امسال سریال «به کجا چنین شتابان» را روی آنتن داشتم که تا اینجای کار بازتاب خوبی در بین مردم داشته و من از این بابت خوشحالم.
این بازیگر درباره این که دوست دارد اولین پیشنهاد بازیگری در سال 89 را کدام فیلمساز به او بدهد، گفت: همیشه دوست داشته‌ام با رخشان بنی‌اعتماد کار کنم.
* سارا خوئینی‌ها: سال 88 برای من سال خوبی بود
سارا خوئینی‌ها گفت: برنامه خاصی ندارم. این روزها سرکار «کلاه پهلوی» هستم و برای بازی در کار محمدحسین لطیفی هم صحبت‌هایی کرده‌ام اما در تعطیلات نوروز استراحت می‌کنم.
وی در ارزیابی سال 88 گفت: سال 88 برای من سال خوبی بود و حضور در کارهای خوبی را تجربه کردم.
* جمشید جهانزاده: در تعطیلات نوروز، به جنوب مسافرت می‌کنم
جمشید جهانزاده گفت: ‌تله‌فیلمی را با نام «خیزش» برای مرکز یاسوج کار می‌کنم و درگیر آن هستم و در تعطیلات نوروز، قطعا به جنوب مسافرت می‌کنم.
وی گفت: ازلحاظ کاری، سال 88 سال خوبی برای من بود که در آن هم کار تئاتر کردم، هم سریال و هم تله‌فیلم.



عیدی دادن و گرفتن از دیروز تا امروز

 
جام جم آنلاین: عیدی دادن یکی از رسومی است که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است، بزرگترها به کوچکترها هدیه‌ عیدی می‌دادند و کوچکترها برای دستبوسی نزد بزرگترها می‌رفتند و ...، مهم دریافت هدیه‌ایی تبرک یافته از سوی بزرگان بود اما امروزه این رسم کمرنگ شده است.
به گزارش مهر، عیدی دادن یکی از رسمهای متداول در میان بسیاری از مردم جهان و از آیینهای دیرین فرهنگ ماست. ابوریحان بیرونی درباره رسم هدیه دادن نوروزی، به نقل از آذرباد (موبد بغداد) چنین آورده: «نیشکر در ایران، روز نوروز یافت شد، پیش از آن کسی آن را نمی شناخت. جمشید روزی نی را دید که از آن کمی به بیرون تراوش کرده، چون دید شیرین است، امر کرد این نی را بیرون آورند و از آن شکر ساختند. و مردم از راه تبریک به یکدیگر شکر هدیه کردند، و در مهرگان نیز تکرار کردند، و هدیه دادن رسم شد.»
در کشور ما مردم به مناسبتهایی چون عید، موفقیت، مسافرت، تولد و ازدواج به یکدیگر هدیه می‌دهند. اما هدایایی که به‌عنوان عیدی بین مردم رد و بدل می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است. عیدی دادن، بسته به نوع جوامع (سنتی و مدرن) متفاوت است. به عنوان مثال، در جوامع سنتی رسم بر این است که خانواده‌ داماد برای عروس هدیه و پیشکش‌ عید را به‌ صورت جنسی (گوسفند، کله قند، پارچه، آجیل و...) می‌فرستند. اما در جوامع مدرن بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند به‌ عنوان عیدی «پول» هدیه دهند. امروزه عیدیها بیشتر به صورت نقدی و اسکناس است به طوری که در روزهای پایانی سال مراجعان بانکها بیشتر خواهان اسکناس‌های نو هستند.
در میان ایرانیان عیدی دادن فقط به افراد خانواده و فامیل خلاصه نمی‌شود. عیدی دادن به سرایدار، رفتگر محل، نامه‌رسان و ... (طبقه کم درآمد و زحمتکش جامعه) دارای تبرک، شگون و «دست لاف» است.
عیدی دادن یکی از رسمهایی است که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است. در گذشته بزرگترهای فامیل، حتی ریش سفیدان محل به کوچکترها هدیه‌ای هر چند کوچک عیدی می‌دادند. در ایام نوروز کوچکترها برای دستبوسی به محضر بزرگترها می‌رفتند و مهم دریافت هدیه‌ایی تبرک یافته از سوی بزرگان بود. برای بعضی از افراد شگون عیدی و دشت کردن از دست عیدی دهنده اهمیت داشت که به نظر می‌رسد در سالهای اخیر این رسم تا حدودی کمرنگ شده است.
نوروز به‌ عنوان‌ پدیده‌ای‌ فرهنگی‌ در سرزمین‌ ما ویژگیهایی‌ دارد که‌ آن‌ را از دیگر مناسبتها متمایز و ممتاز می کند، از جمله این پدیده ها رسم و آداب عیدی دادن و عیدی گرفتن است. به‌ گفته‌ کارشناسان‌ فرهنگی‌، عیدی‌ دادن‌ و عیدی ‌گرفتن‌ ریشه‌ در فرهنگ‌ ایران‌ باستان‌ دارد، آن‌ زمان‌ که‌ مردم‌ در بامداد عید نوروز به‌ نشانه‌ بخشیدن‌ روشنایی‌ به‌ زندگی‌ یکدیگر برهم‌ آب‌ می‌ پاشیدند و برای‌ حفظ‌ صلح‌ و دوستی‌ به‌ یکدیگر هدیه‌ می‌ دادند.
آیین عیدی نوروز در ایران قدیم
با نیم نگاهی به عادات و سنتهای نوروزی در آیین کهن سرزمین ایران در می یابیم که عیدی دادن و عیدی گرفتن ریشه دیرینه دارد و هیچگاه این سنت پسندیده از آیین نوروز باستانی حذف نشده است.
در گذشته ‌های‌ دور، ایرانیان‌ در نوروز به‌ یکدیگر شکر هدیه‌ می‌ دادند و برای‌ هم‌ آرزوی‌ شادکامی‌ همیشگی‌ می‌ کردند در حالی که این‌ رسم‌ در طول‌ زمان‌ رفته‌ رفته‌ تغییر شکل‌ داد و به شکل و رسوم امروزی مبدل شده است.
بر اساس کتب آئین و رسوم عید نوروز در لحظه تحویل سال نو اهل‌ خانواده‌ عزیزترین‌ نعمتهای‌ خدا همراه با هدایای نوروزی خود را داخل سفره هفت سین می گذاشتند و پس از تحویل سال نو عیدی بچه‌ها و بزرگترها از همین‌ سفره‌ هفت ‌سین‌ داده‌ می‌ شد.
بر اساس این آیین هر خانواده‌ بنا به‌ توان‌ مالی ‌اش‌ به‌ میهمانان‌ خود گندم‌ بو داده، سیب‌ و سمنو یا تخم‌ مرغ‌ رنگ‌ شده‌ می ‌داد و ارزش‌ این‌ هدایا در آن‌ حد بود که‌ صاحبخانه‌ با این‌ نیت‌ که‌ گندم ‌نماد روزی‌ و نشان‌ فراوانی‌ و برکت، تخم‌ مرغ‌ نشان‌ تداوم‌ نژاد آدمی، سیب‌ نشان‌ برکت‌ و نعمت‌ و فراوانی‌ و سمنو نماد فراوانی‌ خوراک‌ است، آنها را به‌ عزیزانش‌ هدیه‌ می ‌کردند.
صدیقه فایضی، پیرزنی‌ 70 ساله‌ ‌ که‌ دوران کودکی اش را به خوبی به یاد دارد می گوید: در دوران کودکی ام همه‌ ذوق‌ و شوقم‌ برای‌ رسیدن‌ نوروزبود. روز تحویل سال نو به خانه پدر بزرگ می رفتیم تا برایمان استخاره با قرآن بگیرد تا از سرنوشتمان در سال جدید آگاه شویم.
پیرزن می گفت: در خانه مادر بزرگ یک بادیه بزرگ مسی بود که داخل آن پر بود از پوست پیاز، گردو و تخم مرغ های رنگی که هر میهمانی برای دید و بازدید عید می آمد چند آیه قرآن می خواند و یک عدد تخم مرغ پس از بوسیدن دستان مادر بزرگ و پدر بزرگ هدیه می گرفت. تخم مرغ هایی که شاید تا ماهها آن را در کمد لباس هایمان داخل جعبه ای کوچک نگاه می داشتیم و اعتقاد داشتیم که اگر دستان آنها را نبوسیم برکت از زندگیمان می رود.
عیدی دادن در نوروز باستان
رسم سکه عیدی دادن در زمان هرمز دوم - شاه ساسانی در سال 304 میلادی آغاز شد و بر اساس کتب تاریخی ایران باستان داریوش دوم به مناسبت نوروز، در سال 416 پیش از میلاد سکه زرین ویژه‌ای ضرب کرد که یک طرف آن شکل سربازی را در حال تیراندازی با کمان نشان می‌دهد که این رسوم به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی مردم آرام آرام جای خود را به هدایای سنتی و کشاورزی داد.
نکته مهم و قابل تامل این است که هم اکنون بیش از نیم قرن است که پول و وجوه نقدی جایگزین عیدیهای شب عید شده است. رسمی که به گفته کارشناسان هم خوب است و هم بد در و نوع خود به اقتصادی برای خانواده ها مبدل شده است.
عیدی آن روزها دیگر خریدار ندارد
گذشت زمان در شیوه عیدی دادن تاثیر گذاشته است. آنچه در سالهای گذشته به عنوان عیدی به هم می‌دادند، در حال حاضر مقبولیت چندانی ندارد. جوانان بیشتر تمایل دارند عیدی خود را به‌صورت نقدی دریافت کنند. مقدار و ارزش عیدی مورد سنجش عیدی گیرندگان واقع می‌شود. برخی از خانواده‌ها بنا به دلایل مختلفی چون مشکلات اقتصادی، کدورت‌های خانوادگی، تجدد گرایی و .... از فرهنگ و سنن دیرینه فاصله گرفته، از عیددیدنی و عیدی دادن شانه خالی می‌کنند.
مشکلات اقتصادی عامل ترویج فرهنگ پول به جای عیدی
عباس محمدی اصل جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پول نشان دهنده کار متراکم انسانها است، اظهار داشت: پرداخت پول نقد به جای عیدی به افراد در چند ویژگی خلاصه می شود. اول اینکه اختیار مصرف را به گیرنده عیدی می دهد، ضمن اینکه اینکه شخص با پرداخت نقدی عیدی ارزش تولید، توان شغلی و توانمندی خود را برای گیرنده عیدی بیان می کند.
وی در ادامه افزود: نمی توان عنوان کرد که پرداخت پول به عنوان عیدی کار پسندیده ای نیست ولی تغییر این الگو می تواند تاثیرات فرهنگی و اجتماعی موثرتری نسبت به عیدی نقدی داشته باشد.
محمدی اصل یکی از دلایل استقبال جامعه به پرداخت و دریافت عیدیهای نقدی را توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه بیان کرد و افزود: در کشور ثروتمندی مانند ایران اگر منابع مالی و ثروت ملی عادلانه میان مردم توزیع و جامعه از نظر اقتصادی و تامین معاش، پوشاک و مسکن تامین شود، پرداخت پول به جای عیدی برای هر شخصی نوعی توهین محسوب می شود.
محمدی معتقد است با وضع موجود در جامعه نمی توان توقع داشت محصولات فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و... جایگزین عیدی پول نقد شود.
وی لازمه تغییر این سنت را شناخت والدین از نیازهای فرزندان در خرید و اهدای هدایای نوروزی مناسب و تشویق جامعه در تغییر الگوی عیدی دادن و عیدی گرفتن بیان کرد و افزود: کشیدن یک نقاشی توسط نقاش، ساخت یک وسیله چوبی توسط نجار، خرید یک حلقه فیلم سینمایی و... متناسب با روحیات و نیازهای گیرنده عیدی می تواند تاثیر بسیار ماندگاری در هر دوطرف گیرنده و اهدا کننده داشته باشد.
با توجه به اظهارات این جامعه شناس باید قبول داشت که همه‌ چیز باید از خانواده‌ها شروع‌ شود. پدرها و مادرها باید ایرانی‌ باشند، مثل‌ ایرانیان‌ زندگی‌ کنند و برای‌ این‌ شیوه‌ زندگی‌ احترام‌ قائل‌ باشند. آن‌ وقت‌ بچه ‌ها این‌ آمادگی‌ را دارند که‌ درباره‌ آداب‌ و رسوم‌ قدیمی‌ قصه‌ بشنوند و آن‌ قصه‌ها را باور کنند.
درست‌ مثل‌ پیرزن که به راستی‌ باور داشت اگر موقعی‌ که‌ مادربزرگ‌ تخم‌ مرغ‌ و گندم‌ برشته‌ به‌ ما عیدی‌ می‌ دهد، دست‌ او را نبوسیم‌ و بعد در فرصتی‌ مناسب‌ با ذکر قل‌هو الله... آنها را نخوریم، در آینده‌ زندگی ‌مان‌ بی ‌برکت‌ می ‌ماند.
بچه ها با عیدی هایشان چه می کنند
در رمانها و برخی داستان کوتاه های ایرانی خوانده ایم که در دهه های ماضی بچه ها با پول عیدی شان به سینما می رفتند یا فریم فیلمها و آرتیستهای مورد علاقه شان را می خریدند. این رسم هنوز از بین نرفته و فقط روزآمد شده است.
یاسمین کلاس اول دبیرستان است و با پول های عیدی اش «سی دی» ، «دی وی دی» و کتاب می خرد. شاهین که می خواهد نقاش شود پولهای عیدی اش را برای خرید کتاب های نقاشی بزرگان و هزینه های روزمره اش نگه می دارد.
دلارام و درسا می گویند هدیه عمه بزرگشان را در عید بیشتر از سایر هدایا دوست دارند، البته تاکید می کنند پول عیدی را هم دوست دارند. عمه آنها در عید از یکی از انتشاراتی های بزرگ که قبض های 5 و 10 هزار تومانی کتاب ارائه می دهد، برای آنها قبض خرید کتاب می خرد و آنها قبض ها را تا آغاز تعطیلات تابستان و تعطیلی مدارس نگه می دارند و آن موقع برای خرید کتاب به آن کتابفروشی می روند.
هدایای غیر نقدی در ضمیر ناخودآگاه کودک ضبط شود
مرتضی احمدی منش دکترای روانشناسی موفقیت معتقد است که ضمیرناخودآگاه کودک هر فرهنگ و عادتی را به صورت خودکار ضبط می کند و این فرهنگ را می توتن به به صورت دادن یک کتاب و یا یک اسکناس نهادینه کرد.
احمدی منش با بیان اینکه جایگزین کردن فرهنگ درست و اصولی به جای فرهنگ غلط هزینه به همراه دارد، اظهار داشت: آیا می توان از یک نوجوان 12 یا 13 ساله توقع داشت بعد از هفت سال عیدی نقدی گرفتن امسال کتاب عیدی بگیرد، مطمئنا این کار زحمت زیادی دارد ولی می توان به خانواه ها آموزش داد تا کودکان خود را با هدایایی ارزشمند تر از پول آشنا کنند. هدایایی که قطعا در فکر، اندیشه و خاطره کودک تا سالهای مدید تاثیر می گذارد.
احمدی منش معتقد است هدایای غیر نقدی شور و شعف و جذابیت خاصی برای گیرنده هدیه به همراه دارد چراکه تمام احساس و انرژی مثبت اهداکننده هدیه همراه با آن کالا به گیرنده منتقل می شود و این بدان معناست که شخص برای تهیه هدیه وقت گذاشته و برای گیرنده ارزش خاصی قائل بوده است.
البته راهکارهای احمدی منش در صورتی کارساز خواهد بود که رسانه ها و به خصوص سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز هدایای خود را از پرداخت مبلغ نقدی تغییر دهند. به عنوان نمونه برخی از بانکها با تیلیغاتی اعم از کارت هدیه به مناسب روز پدر، روز مادر یا عید نوروز این فرهنگ را با ابزار قدرتمندی مانند رسانه ملی در جامعه ترویج می کنند حال آنکه دیگر دوران گل سرخ، کتاب، نقاشی، شعر، لباس، روسری و... به اتمام رسیده و امروز پول و کارت هدیه حرف اول را می زند.
 
 


زمان پخش مجموعه‌های نوروزی تلویزیون


ساعت پخش مجموعه‌های «چاردیواری»، «زن بابا» و «دارا و ندار» که در ایام نوروز به ترتیب از شبکه‌های یک، سه و تهران روی آنتن می‌روند اعلام شد.

به گزارش مهر، مجموعه تلویزیونی «چاردیواری» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در ایام نوروز ساعت 22 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. فیلمنامه «چاردیواری» را محسن تنابنده و سعید آقاخانی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای نوشتند و مضمون آن کمدی اجتماعی است. در این مجموعه آتیلا پسیانی، امیر جعفری، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مریم امیرجلالی، مهران رجبی، آزیتا لاچینی، محمد فیلی، ناهید مسلمی، جواد عزتی، سعیده نظام‌دوست، صدرالدین حجازی، گیتی معینی و ... در آن بازی کرده​اند.

مجموعه تلویزیونی «زن بابا» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی ایام نوروز ساعت 23 از شبکه سه پخش می‌شود. این مجموعه بر مبنای فیلمنامه علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی تهیه می‌شود و در آن سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، علی صادقی، شقایق دهقان، رامین ناصر نصیر، حدیث امینی، محمود بهرامی، فریبا حیدری و ... بازی کرده​اند. مجموعه «زن بابا» داستان عزیز آقا را روایت می‌کند که همسرش  فوت کرده و تنها با پسرش زندگی می‌کند. پسرعزیز آقا قصد دارد با دختر دایی‌اش ازدواج کند، اما مشکلاتی سر راه اوست که ...

مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی ایام نوروز ساعت  21:30 از شبکه تهران پخش  می‌شود. این مجموعه قرار است از سیمای استان‌ها و شبکه جام جم هم پخش شود. در «دارا و ندار» فتحعلی اویسی، رضا رویگری، نگار فروزنده، مرجانه گلچین، سام درخشانی، رضا توکلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، مریم سلطانی، سیدجواد هاشمی، مریم کاویانی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، رامین راستاد، شهاب عباسی و ... بازی می‌کنند. این مجموعه داستان مردی تازه به دوران رسیده است که راه پول خرج کردن را نمی‌داند و ... 

 

 

 

 

 

 

 





مشاهده آینده فناوری در CES 2010

 

این نمایشگاه در گذشته دو بار در سال برگزار می‌شد، یک بار در ماه ژوئن در شیکاگو با نام Summer CES و یک بار در ماه ژانویه در لاس‌وگاس با نام Winter CES که از سال 1998 تنها یک بار در سال و آن هم در لاس‌وگاس برگزار شد. این نمایشگاه را می‌توان موتور محرک تکنولوژی در دنیا دانست، چرا که هر سال در آن فناوری‌های انقلابی به کاربران معرفی می‌شوند. به عنوان نمونه توجه کنید که در هر سال چه فناوری برای اولین بار در این نمایشگاه به کاربران معرفی شد.


مشاهده آینده فناوری در CES 2010
محمدامین ناهید- حمید خان‌زاده- دنیای کامپیوتر و ارتباطات
CES (Consumer Electronic Show) یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کامپیوتر و تجهیزات الکترونیک حال حاضر دنیاست که هر ساله شمار بسیاری از علاقه‌مندان فناوری‌های جدید را جذب خود می‌کند. این نمایشگاه در شهر لاس‌وگاس ایالت نوادا در آمریکا برگزار می‌شود. CES درواقع جایگزین نمایشگاه COMDEX در آمریکاست که از حدود 7 سال قبل به دلیل عدم استقبال شرکت‌های بزرگ فناوری دیگر برگزار نشد. این نمایشگاه در کنار CeBIT آلمان و COMPUTEX تایوان جزو اصلی‌ترین رویدادهایی محسوب می‌شود که در آن شرکت‌های بزرگ فناوری با عرضه آخرین دستاوردهای خود رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

این نمایشگاه در گذشته دو بار در سال برگزار می‌شد، یک بار در ماه ژوئن در شیکاگو با نام Summer CES و یک بار در ماه ژانویه در لاس‌وگاس با نام Winter CES که از سال 1998 تنها یک بار در سال و آن هم در لاس‌وگاس برگزار شد. این نمایشگاه را می‌توان موتور محرک تکنولوژی در دنیا دانست، چرا که هر سال در آن فناوری‌های انقلابی به کاربران معرفی می‌شوند. به عنوان نمونه توجه کنید که در هر سال چه فناوری برای اولین بار در این نمایشگاه به کاربران معرفی شد:

- سال 2004
فناوری Blue-ray که در دنیای دیسک‌های نوری انقلابی به پا کرد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد روی هر دیسک حدود 50 گیگابایت اطلاعات ذخیره کنند.

- سال 2005
شرکت سامسونگ اولین نمایشگر پلاسما با سایز 1.2 اینچ را به دنیا معرفی کرد. همچنین در این سال اتفاق بدی برای بیل گیتس وقتی که داشت برنامه Windows Media Center را معرفی می‌کرد افتاد. بیل گیتس در حین نمایش قابلیت‌های این برنامه با صفحه آبی معروف از کار افتادن ویندوز مواجه شد. این اتفاق در آن سال تاثیر بدی در برنامه‌های مایکروسافت در نمایشگاه گذارد.

- سال 2006
در این سال دعوای Blue-ray و HD DVD به اوج خود رسیده بود. همچنین در این سال بسیاری از پخش‌کننده‌های HD و اولین فیلم تمام HD به کاربران عرضه شدند. یکی از شگفتی این سال نمایشگر فیلیپس بود که می‌توانست تا چند ماه یک تصویر را بدون دریافت الکتریسته روی خود به صورت ثابت نشان دهد.

- سال 2007
در این سال مدیران ارشد مایکروسافت، سیسکو، نوکیا و دل سخنرانی‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. همچنین در این سال بود که بازی‌های سازگار با DirectX10 از جمله بازی معروف Crysis به بازار عرضه شد.

- سال 2008
در این سال بیل گیتس رسماً تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی را در این نمایشگاه اعلام کرد. همچنین در این سال پاناسونیک اولین نمایشگر 150 اینچی پلاسما و نازک‌ترین تلویزیون 50 اینچی با ضخامت 11 میلیمتر را به کاربران معرفی نمود.

- سال 2009
در این سال شگفتی‌های CES به اوج خود رسید چراکه کاربران با فناوری‌های محصولاتی چون تلویزیون‌های OLED، ویدئو پروژکتورهای 3 بعدی و تلفن‌های همراه هوشمندی چون Palm Pre آشنا شدند. یکی از نکاتی که در این سال جلب توجه می‌کرد این بود که در کنار فناوری‌های بسیار عرضه شده، تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه به دلیل بحران اقتصادی دنیا 22 درصد نسبت به سال گذشته افت کرد.

CES امسال در روزهای 7 تا 10 ژانویه برگزار شد و در آن شگفتی‌های جدید زیادی از دنیای دیجیتال به کاربران ارائه شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

Nikon COOLPIX S1000pj
اگر قصد خرید یک دوربین دارید چرا دوربینی نخرید که ویدیو پروژکتور داشته باشد؟ ویدیو پروژکتورهای امروزی ساخته شده با تکنولوژی‌های جدید از اندازه بسیار کوچکی نسبت به رقبای قدیمی خود برخوردار هستند. پروژکتور این دوربین می‌تواند یک صفحه نمایش40 اینچی را روی دیوار برای شما به نمایش بگذارد. قیمت این دوربین 430 دلار تعیین شده است.

Radeon HD 5870 AMD
در قسمت‌های کارت‌های گرافیک ATI خود مدل 5870 را به کاربران معرفی نمود. این غول گرافیکی می‌تواند به صورت همزمان 3 مانیتور را مدیریت کند و از تکنولوژی Cross Fire برای کار همزمان با کارت‌های گرافیک دیگر روی یک سیستم نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت عرضه این کارت گرافیک حدود 450 دلار تخمین زده شده است. شارژر WiFi شرکت RCA در نمایشگاه امسال یک شارژر به کاربران معرفی کرد که تنها به هوا نیاز دارد! این شارژر از انرژی امواج WiFi موجود در محیط جهت شارژ ابزارهای الکترونیکی بهره می‌برد. قیمت این وسیله کار آمد تنها 40 دلار است.

لپ‌تاپ و تبلت در یک جا
IdeaPad U1 Hybrid ساخت لنووو یک لپ‌تاپ دو کاره است که در حالت عادی از یک پردازنده دو هسته CULV اینتل در کنار ویندوز 7 استفاده می‌کند. وقتی مانیتور 11.6 اینچی لمسی را از این لپ‌تاپ جدا می‌کنید می‌توانید از قابلیت‌های تبلت آن سود ببرید. در حالت تبلت این دستگاه از پردازنده جداگانه‌ای با سیستم عامل لینوکس کار می‌کند. قیمت این دستگاه کارآمد تنها 999 دلار می‌باشد.

تبلت 5 اینچی دل
دل یکی از شرکت‌هایی است که در بازار تبلت‌ها فعالیت چندانی از خود نشان نداده است ولی این بار یک محصول انقلابی طراحی نموده که همان تبلت 5 اینچی با سیستم عامل آندورئید گوگل است. این تبلت از بلوتوث و WiFi بهره برده و یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم دارد. زمان عرضه این محصول هنوز مشخص نشده است.

پردازش مانیتورهای 2 متری
اینتل امسال برای نشان دادن قدرت پردازنده‌های Corei7 جدید خود یک کامپیوتر مبتنی بر این پردازنده‌ها را به دو مانتیور لمسی دو متری متصل کرده بود که روی هر یک منابع خبری بسیاری از حدود 1000 منبع خبری نمایش داده شده و کاربران با اشاره انگشت به هریک می‌توانستند محتوای مربوط به آن منبع خبری خاص را مشاهده کنند.

هلی‌کوپتر کنترل شونده با آی‌فون
بی‌شک یکی از جالب‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال نمایش‌ هلی‌کوپتر کوچکی بود که با 4 موتور کوچک خود قادر به پرواز در محیط نمایشگاه بود. این هلی‌کوپتر با استفاده از WiFi توسط آی‌فون کنترل می‌شد. برای کنترل این هلی‌کوپتر تنها کافی است که آی‌فون خود را در جهتی که می‌خواهید این هلی‌کوپتر پرواز کند حرکت دهید. این وسیله علاوه بر سرگرمی می‌تواند در آینده کاربردهای زیادی پیدا کند. قوی‌ترین پردازنده همراه شرکت کوآلکوم که در ساخت پردازنده برای دستگاه‌های همراه تخصص ویژه‌ای دارد در این نمایشگاه قوی‌ترین پردازنده ساخته شده برای دستگاه‌های همراه با سرعت 1.5 گیگاهرتز را معرفی کرد. این پردازنده که از پردازنده گوشی جدید گوگل که 1 گیگاهرتز سرعت دارد نیز قوی‌تر است می‌تواند انقلابی در صنعت ساخت دستگاه‌های همراه به پا کند.

گوشی ضد ضربه
این گوشی که در عکس تصویر آن را می‌بینید علاوه بر اینکه کاملاً ضدآب است، به سادگی نیز نمی‌شکند! این گوشی که Sonim XP1 نام دارد اگر از یک ساختمان 10 طبقه روی زمین بیافتد خراش هم بر نمی‌دارد. سازندگان این تلفن همراه در نمایشگاه به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کردند که به هر نحو که می‌توانند این گوشی را از کار بیاندازند تا یک تلفن رایگان دریافت نمایند!

چشم‌ها را باید شست سه بعدی باید دید
همانطوری که گفته شد جیمز کامرون کاری انجام داد که تا کنون کسی انجام نداده بود و تکنولوژی‌ای را وارد صنعت فیلمسازی کرد که در پی آن بازار سه بعدی بازی نیز گرم و متحول شد. سال 2010 را باید سال سه بعدی‌ها نامید چون علاوه بر دو کمپانی پاناسونیک و میتسوبیشی که نمایشگرهای عریض و طویل سه بعدی به نمایشگاه آورده بودند شرکت سامسونگ با نمایشگر سه بعدی OLEDا ۱۴ اینچی با ضخامت ۱.۶ میلیمتر به لاس‌وگاس آمده بود تا ویدیوهای سه بعدی را به تماشاگران نشان دهد. ارزش نمایشگر سامسونگ در برابر صفحه عریض‌ها این است که چنین تکنولوژی را در کمترین حجم ممکن جا داده است.

فناوری خودرو در یک راه بزرگ
مدیرعامل شرکت فورد موتور، آلن مولالی Alan Mulally در یک سخنرانی کلیدی در نمایشگاه CES امسال خبر از تکنولوژی جدید برای خودروها داد. شرکت فورد موتور با ساخت یک راهنمای سخنگو توانست تکنولوژی جالبی را همراه با اتومبیل به خیابان‌ها ببرد. این راهنمای سخنگو توانایی ارسال پیام کوتاه، برقراری تماس اضطراری با 911، امکان تشخیص وضعیت جوی آب و هوا و اطلاعات ترافیکی مسیرها را از طریق GPS میسر کرده است. همچنین این دستگاه قابلیت ارسال و دریافت صوت را نیز دارد و به‌عنوان تلفن خودرو می‌توان از آن استفاده کرد. پخش موزیک، فیلم و اتصال به شبکه وای‌فای نیز از دیگر قابلیت‌های این راهنما می‌باشد. این سیستم در سال 2007 توسط فورد اعلام شد اما این شرکت با قرار دادن تمرکز مجدد در فناوری دستگاه و تبدیل آن به یک محصول رقابتی موفق شد در نمایشگاه CES امسال از آن رونمایی کند. هرچند خبرهایی حاکی از اینکه شرکت جنرال موتورز هم در راه پایان ساخت و ارائه چنین محصولی برای رقابت با فورد قراردارد نیز شنیده شده است. خوش به حال مشتریان و بد به حال فورد.

لپ‌تاپ 14 اینچی سامسونگ با صفحه نمایشگر شفاف
می‌توان از سامسونگ به‌عنوان پیشتاز این تکنولوژی نام برد. لپ‌تاپی که صفحه نمایشگر آن شفاف است و آینده نمایشگرها را تغییر می‌دهد. صفحه نمایشگر این لپ‌تاپ OLED است و درواقع بزرگ‌ترین نمایشگر شفافی است که تا به حال ساخته شده است. هر چند که این فقط یک نمونه است و تا تولید انبوه چنین چیزی فاصله زیادی داریم. اطلاعات و تصاویر مانند دیگر نمایشگرها بر روی این نمایشگر قابل مشاده است هرچند کیفیت آن زیاد مطلوب نیست اما علاوه بر نمایش اطلاعات، شما می‌توانید پشت مانیتور را هم ببینید. حتی در زمان خاموش بودن لپ‌تاپ، پنل نمایشگر دارای 40 درصد شفافیت و وضوح است و همانند یک شیشه نسبتاً کدر عمل خواهد کرد. متأسفانه بیش از این اطلاعاتی در زمینه قیمت، زمان ارائه به بازار و سایر اطلاعات لپ‌تاپ مذکور در دسترس نیست.

Nexus One، اولین گوشی گوگل
گوشی جدید گوگل Nexus One نام دارد، ممکن است در این مورد اطلاعاتی شنیده و یا خوانده باشید، این محصول، حاصل مشارکت گوگل و اچ.تی.سی است و برای اینکه بتواند آندروئید نسخه ۲٫۱ را به راحتی اجرا کند مجهز به ۵۱۲ مگابایت رام و ۵۱۲ مگابایت رم می‌باشد. همچنین N1 دارای پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon و نمایشگر ۳٫۷ اینچی با وضح تصویر ۸۰۰×۴۸۰ با صفحه نمایش AMOLED است. حافظه چهار گیگابایتی میکرو اس.دی این گوشی به شما اجازه ذخیره‌سازی مستندات و فایل‌ها تا میزان چهار گیگابایت را می‌دهد و حتی می‌توانید آن را تا سی و دو گیگابات نیز افزایش دهید. کیفیت دوربین آن را دست کم نگیرید چون شما دوربین پنج مگاپیکسلی همراه با فلاش ال.ای.دی در دست خود دارید. جی.پی.اس، و ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز از دیگر تجهیزات این گوشی محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی باید به آلبوم تصاویر آن اشاره کرد که به راحتی و بصورت خودکار با برنامه پیکاسا وب همسان‌سازی آن انجام می‌شود.

گوشی ضد ضربه
این گوشی که در عکس تصویر آن را می‌بینید علاوه بر اینکه کاملاً ضدآب است، به سادگی نیز نمی‌شکند! این گوشی که Sonim XP1 نام دارد اگر از یک ساختمان 10 طبقه روی زمین بیافتد خراش هم بر نمی‌دارد. سازندگان این تلفن همراه در نمایشگاه به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کردند که به هر نحو که می‌توانند این گوشی را از کار بیاندازند تا یک تلفن رایگان دریافت نمایند!

رونمایی از کتابخوان اسکیف
در این روزهای سرد زمستان بازار کتابخوان‌های الکترونیکی بسیار داغ است. در نمایشگاه CES امسال بازار این محصول دیجیتالی گرم‌تر از دیگر محصولاتی دیجیتالی بود. دستگاه باریک و سبک وزن Skiff با صفحه تمام لمسی بزرگ 5/11 اینچی بازار کتابخوان‌های الکترونیکی را گرم کرده بود. برخلاف سایر کتابخوان‌های الکترونیکی که در اصل برای خواندن کتاب و فایل‌های PDF طراحی شده‌اند، Skiff برای محتوای روزنامه‌ها و مجلات بهینه شده است و از شبکه نسل سوم اسپرینت و همچنین پشتیبانی از شبکه‌های وای‌فای و 3G. برای فراهم کردن اتصال بی‌سیم استفاده می‌کند و وضوح تصویر 1200 در 1600 پیکسل دارد. Skiff Reader مانند دستگاه‌های مشابه، از فناوری صفحه نمایش سیاه و سفید که توسط E-Ink ساخته شده، استفاده می‌کند اما یکی از برتری‌های Skiff نسبت به رقبایش مثل کیندل دی ایکس آمازون صفحه بزرگتر آن است. کیندل دی ایکس دارای صفحه 7/9 اینچی است و همان‌طور که گفته شد Skiff Reader دارای صفحه نمایش 5/11 اینچی همراه با چهار گیگابایت حافظه می‌باشد. از قیمت اما هنوز فعلاً از قیمت و زمان عرضه Skiff اطلاعی در دست نیست. از زمان عرضه کیندل آمازون در سال 2007 مجموعه‌ای از دستگاه‌های جدید وارد بازار شده‌اند و به گزارش iSuppli در سال گذشته حدود پنج میلیون از این دستگاه‌ها به فروش رسیده است.

شارژر WiFi
شرکت RCA در نمایشگاه امسال یک شارژر به کاربران معرفی کرد که تنها به هوا نیاز دارد! این شارژر از انرژی امواج WiFi موجود در محیط جهت شارژ ابزارهای الکترونیکی بهره می‌برد. قیمت این وسیله کار آمد تنها 40 دلار است.

معرفی تبلت جدید HP Slate توسط استیو بالمر
یکی از اولین خبرهای داغ نمایشگاه معرفی تبلت جدید HP توسط استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت بود. انگار که مایکروسافت نتوانسته منتظر بماند تا اپل تبلت خودش را رو کند و پیش دستی کرده است. بالمر گفت: تبلت جدید از تلفن‌های همراه قدرتمندتر است و تقریبا به اندازه یک کامپیوتر قوی هستند و برای مطالعه، گشت و گذار در وب و سرگرمی فوق‌العاده‌اند. بالمر گفت که محصول جدید امسال برای فروش ارایه خواهد شد. ساخت آن توسط HP صورت گرفته و آنها فعلا آن را Slate می نامند. سیستم عامل آن ویندوز ۷ خواهد بود و مولتی تاچ است. تبلت جدید می‌تواند در حالت‌های مختلفی مانند وضعیت پخش فیلم، کتاب‌خوان و کامپیوتر قرار بگیرد.

 

مستند حیات وحش پارک ملی YellowStone با زیرنویس فارسی

مستند بسیار زیبا با زیرنویس فارسی. YellowStone نام یک پارک ملی در ایالات متحده آمریکا است که به خاطر حیات وحش بسیار غنی و جذاب و اکوسیستم های متنوع و آبفشان Old Faithful که در آن قرار دارد شهرت زیادی یافته است. YellowStone به عنوان نخستین پارک ملی جهان در سال ۱۸۷۲ در ایالت Wyoming آمریکا بنا نهاده شد و بعد ها به ایالات Idaho و Montana نیز گسترش یافت.تصاویری از پارک ملی سرینگیتی در کنیا

 

کالا را درب منزل تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید
پوشش سراسر ایران ، بیمه و گارانتی تعویض تمامی محصولات

 

این مجموعه به عنوان جدیدترین مستند حیات وحش معروف جهان ، به تازگی و در سه بخش اصلی منتشر شده است که به بررسی صحنه های بسیار زیبا و نایاب از زندگی موجودات ساکن در پارک ملی YellowStone می پردازد

زمستان   ،   تابستان   ،   پائیز

http://my-market.ir/pic/55822-yellowstone.jpg

Old Faithful که به عنوان شناخته شده ترین آبفشان دنیا است ، در پارک ملی یلو استون در ایالت متحده آمریکا قرار دارد . تقریبا در یک ساعت ۱۹ هزار لیتر آب را تا ارتفاع ۴۶ متر به هموا پرتاب می کند!
http://my-market.ir/pic/20703-070609-034..JPG
آبهای سطحی که به تدریج در شکاف یا مجرای آبفشان وارد می‌شود، هر قدر که پایینتر می‌رود چون درجه حرارت زمین بیشتر می‌گردد لذا درجه حرارت آب نیز زیادتر می‌گردد تا بالاخره به نقطه‌ای می‌رسد که قسمتی از آب بخار می‌شود. بخار آب حاصله با ازدیاد حجم و فشار همراه بوده و به ناچار بر ستون آبی فوقانی خود فشار وارد می‌آورد، در این صورت آب به شکل فواره‌ای به خارج رانده می‌شود و پس از بیرون ریختن آب عمل فوران متوقف گشته ، دوباره پس از حصول شرایط عمل فوق تکرار می‌گردد.
http://my-market.ir/pic/80992-2.jpg
زمستان:
یلو استون در زمستان یک تکه  یخ می شود ، خانه ای محصور در عمق برف برای بیش از ۶ ماه در سرمای طاقت فرسای زمستان ؛ این بخش از ا به داستان سعی در نمایش گوشه ای از حیات وحش بکر این منطقه در زمستان است .یلواستون یکی از برف خیز ترین نقاط در آمریکا است که این امر آن را تبدیل به سرزمین عجایب کرده است.
http://my-market.ir/pic/72564-Yellowstone_Winter.JPG
گاو میش های کوهان دار  با استفاده از سر قدرتمند خود در عمیق ترین جاهایی که برف باریده است ، برای بدست آوردن چمن ، مشغول حفاری می شوند تا بتوانند زنده بمانند.
روباه قرمز که به دنبال طعمه خود بیش از شش پا در عوق برف حفاری می کند تا بتواند با طبیعت برای زنده ماندن بجنگد!
گرگ هایی که از ضعیف شدن گله های گاومیش های کوهان دار و گوزن های شمالی در اثر سرما ، کمال استفاده را می کنند تا آتشفشان های این منطقه  همه و همه از جاذبه هایی است که هر علاقمندی به محیط زیست را به سمت خود می کشاند.
http://my-market.ir/pic/63566-Yellowstone-winter-tour.JPG

http://my-market.ir/pic/44350-ttss-blog-mike-dunn-trumpte.JPG

http://my-market.ir/pic/80238-rocky-mountain-elk-during-w.JPG
تابستان:
حالا،در اطراف زمین های کم ارتفاع تر، گله هایی از گوزن های شمالی، بزهای کوهی و گاومیش های آمریکایی که به سرزمین های دیگری برای تامین غذا در زمستان رفته بودند به سوی علفزار های غنی آمریکا بر می گردند.درست در قلب یلو استون!!
http://my-market.ir/pic/48968-Yellowstone-Falls,-Yellowst.JPG
فقط در طی چند هفته،آن  سرمای بسیار شدید به دسته گل هایی(فضای پر گلی)برای حیوانات تازه به دنیا آمده تغییر شکل می دهند.
همچنین گروهی از جانوران با چشمانی خواب آلود از خواب زمستانی بیدار می شوند بله ،خرسهای گریزلی ؛ آن ها  به آموزش دادن به جوان تر ها برای زندگی در یلو استون آغاز می کنند که چطور ماهی ها رو در رودخانه های منجمد شکار کنند تا زمانی که فصل ها می گذرند…
این طبیعت رام نشده تماشایی حدود ۱۰۰۰۰ فوت بلندی اش است. تابستانش  بی ثبات دارد و زمستانش با خود برف های ویرانگری را برای گل های ضعیف و چمنزار ها  می آورد … آگوست تنها ماهی  است که برف نمی بارد..اما سرانجام  به نظر می رسد زندگی آسان در تابستان به پایان رسیده ….
http://my-market.ir/pic/47014-Yellowstone-National-Park,-.JPG

http://my-market.ir/pic/85391-bear-necessities_1369268c.JPG

http://my-market.ir/pic/13754-ELK-SNOW-FALLING..gif
پائیز:
در طی تابستان گویی یلو استون تزیین شده(به زرق و برق افتاده)..در اواخر آگوست گویی زندگی بیشتری نسبت به سایر زمان های دیگر در اینجا وجود دارد..اما زمستان همین گوشه کنارهاست و همه تنها  ۲ ماه فرصت دارند تا برای جنگیدن با زمستان آماده شوند و یا اینکه به جای دیگری بروند
http://my-market.ir/pic/80040-2800437740042272636oqCiya_f.JPG
سرمای برف نشانه ای  برای حیوانات است  تا تمرکزشان را برای پیدا کردن  غذا در دره ها بگذارند.اگرچه  گرگ های حریص و گرسنه در انتظارند!
وقتی دما پاین تر می آید سگ های آبی باعجله سرگرم  تعمیر سدهایشان و ذخیره سازی آب می شوند.
وقتی پاییز تمام می شود برف و یخ باز می گردد و حیوانات از قلب یلو استون بیرون می آیند.اینجا،جنگ تنها برای نجات از سرما نیست بلکه پیدا کردن جایی وحشی در این دنیای مدرن است!

بشر پای خود را از حدش فراتر نهاده است و حالا ارزش واقعی نخستین مناطق حیات وحش بیش از پیش آشکار  می گردد

http://my-market.ir/pic/22774-070601-091..JPG

http://my-market.ir/pic/82726-070530-069..JPG

http://my-market.ir/pic/22890-River-otter-running-on-the-.JPG
خرس های گریزلی ،گرگ ها ، گوزن ها ، گاومیش کوهان دار امریکایی از جمله حیات وحش گوناگون این منطقه هستند.
http://my-market.ir/pic/85977-RED-TAILED-HAWK..jpg http://my-market.ir/pic/10578-070610-011..JPG
http://my-market.ir/pic/27743-SPIDERWEB..jpg http://my-market.ir/pic/82788-black-bear-cubs_10590.JPG
فروشگاه مجازی من افتخار دارد این مجموعه مستند  را با بهترین کیفیت موجود ، به زبان اصلی ،و قابل پخش روی دستگاههای خانگی با زیرنویس فارسی و انگلیسی همراه با گارانتی تعویض در سراسر کشور تقدیم هم میهنان عزیز نماید.
قیمت : ۵۵۰۰ تومان۳ عدد دی وی دی
موضوع : مستند
کد محصول : ۹۱۶
فروشگاه مجازی من  خرید پستی



تبلیغات قدیمی و بسیار جالب. شاید برای قدیمی ها تجدید خاطره باشه…تبلیغات قدیمی

 

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی

تبلیغات قدیمی







نظرات 2 + ارسال نظر
رسول جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 18:29 http://www.persiatemp.ir/

سلام دوست گلم[گل]

وب قشنگی داری واقعا بهت تبریک میگم[قلب]

میخواستم یه مجموعه طراحی وب رو

بهت معرفی میکنم [لبخند]

این مجموعه اسمش easy web desing

شامل 27 dvd است
[گل]
www.persiatemp.ir

مجموعه اسان وب ابزاری قوی جامع

برای تمام کسانی که دنبال طراحی

سایت خود هستند شما با این مجموعه

و حتی بدون داشتن اطلاعات کافی در

مورد طراحی سایت شما قادر خواهید

شد سایت دلخواه خودت تو بزنی [گل]

سایت که شما میتونید با این مجموعه
بسازید خیلی زیادن مثلا :
بیش از 3000 قالب آماده وب در زمینه های مختلف با سورس کامل آنها
سری کامل و جامع قالبهای مانستراز سری زیر 1000 تا 9000 به بالا
::TemplateMonsterقالبهای سایت :: Templateboxقالبهای سایت
:: Dynamic Factoryقالبهای :: Phpnukeقالبهای مامبو :: قالبهای فیوژن :
: قالبهای :: MTقالبهای :: E107قالبهای جوملا :
www.persiatemp.ir
HTML و هزاران قالب آماده دیگر در زمینه های گوناگون به همراه سورس های کامل
Flash - PSD - HTML - font logos - arrows - icons - button بیش از 5000 سورس آماده فلش کامل ترین و بی نظیرترین سورسهای فلش انواع بنر Banners انواع
هزاران سورس کاربردی و جالب دیگر بیش از 1000 سورس ،
اسکریپت و سیستم مدیریت وب از جمله سیستم ویژه جام
جهانی2006 :: سیستم های مدیریت :: وب سایت سیستم های مدیریت وبلاگ
:: سیستم فروش آنلاین :: تمپلیت :: سیستم فروشگاه آنلاین :: هاست و دامنه :: سیستم ارسال ::
www.persiatemp.ir
و صدها سیستم مدیریت سایت و اسکریپتهای فارسی و لاتین
جالب و متنوع دیگر دوزبانه و چند زبانه بیش از پنجاه هزار تصویر در زمینه های گوناگون مجموعه ای نفیس و بی نظیر
از هزاران آیکون جدید و زیبا در موضوعات گوناگون مجموعه ای کامل با بیش از 3000 فونت جذاب انگلیسی و فارسی
AnimateGif مجموعه ای از بنر ها و کلیدهای آماده فلش مجموعه ای کامل وجامع از نرم افزار های طراحی وب در زمینه های مختلف و بصورت طبقه بندی شده ASP - راضی بودم
شاید بهتر باشه خودت یه سری بزنی به سایت این مجموعه
بزنی تا اطلاعات جمع وکامل کسب کنی
www.persiatemp.ir
یه سر بزن چیزی رو از دست نمیدی منتظرتم
[گل][گل][گل][گل][گل]
www.persiatemp.ir

بهار یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 21:42


خداحافظ ولی هرکز نخواهی رفت ازیادم خداحافظ واین یعنی دراندوه تو می میرم دراین تنهایی مطلق که میبندد به زنجیرم وبی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی اورد وبرف ناامیدی برسرم یکریز میبارد جکونه بکزرم ازعشق ازدلبستکی هایم جکونه میروی بااینکه میدانی جه تنهایم خداحافظ به یایان امد این دیدارینهانی خداحافظ بدون تو کمان کردی که میمانم خداحافظ بدون من یقین دارم که میمانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد